Schouw & Co Årsrapport 2014

Det danske konglomerat Schouw & CO havde endnu et godt år i 2014. Måske er Schouw & Co bedst kendt som storinvestor i Vestas gennem mange år, men det er nu et overstået kapitel da man forlængst har solgt den position.

Schouw & CO har idag primært interesser i Biomar, Fibertex, Kramp og Hydra-Grene. I 2014 øgede selskabet sin samlede omsætning til 11,8 mia. kr. og sit EBIT til 708 mio. kr, hvilket var markant bedre end selskabets egne forventninger ved årets indgang.

Omsætningen er øget i hver af virksomhederne, og dalle har realiseret fremgang i EBIT. Schouw har en netto rentebærende gæld tæt på nul og man øger sit udbytte til 8 kr.

Forventningen til 2015:

• Omsætning 12 mia. kr.
  • EBIT i intervallet 610-700 mio. kr.

Selskabet har i de seneste år slået egne forventninger så ovenstående forventninger er nok på den konservative side af estimaterne. Kigger vi på de seneste 4 års omsætning og ebit ligger de dog alle i det spænd, men de tidligere år dækker over mange andre virksomheder som havde en meget svingende performance henover årene, herunder Martin Gruppen og Vestas.

Schouw&CO nøgletal
Schouw nøgletal 2010-2014